Współcześnie marketing jest bardzo ważnym elementem funkcjonowania każdej firmy. Dzieje się tak dlatego, że w większości branż panuje bardzo silna konkurencja. Z drugiej jednak strony mamy obecnie do czynienia z tak dużym natężeniem działań reklamowych różnych firm i instytucji, że wielu klientów jest nimi znudzonych. Z tego natomiast wynika konieczność poszukiwania nowatorskich form marketingu. Jednym z najlepszych pomysłów jest marketing polegający na dystrybucji gadżetów reklamowych. Poszukiwanie innowacyjnych metod dotyczy również firm inwestujących w Polsce, m. in. z Japonii. Przedsiębiorstwa te, prowadząc innowacyjny marketing, wykorzystują owe gadżety reklamowe bardzo chętnie.
Firmy z Japonii wykorzystują w swoim marketingu bardzo chętnie te gadżety, które pozwalają na przykucie uwagi potencjalnych klientów atrakcyjnym wyglądem i wieloma innymi walorami, jak choćby specjalne funkcje, oryginalne dodatki, itp. Ale niektóre gadżety mają jeszcze więcej funkcji, np. zastosowanie praktyczne w sytuacjach codziennych. Jako przykład takich gadżetów podać można kubki reklamowe.
Japońscy inwestorzy w Polsce najczęściej po prostu rozdają kubki reklamowe. Jest to najczęściej stosowana metoda dystrybucji w marketingu, bo gadżet odnosi najlepszy skutek, jeśli jest darmowy. Najlepsze do rozdawania miejsca, gdzie zawsze spotkać można dużą liczbę ludzi, zarówno tych, którzy spędzają czas wolny, jak i tych, którzy idą do pracy lub załatwiają inne sprawy. Każdy z nich to potencjalny klient inwestora z Japonii.
W ramach innej metody przyłącza się kubki reklamowe (oraz inne gadżety) do zakupionych towarów lub usług, co jest rodzajem podarunku czy też swojego rodzaju zachęty dla osób (klientów) planujących skorzystać z oferty firmy albo już z niej korzystających. Tego rodzaju prezenty, wręczane w siedzibie firmy, znacząco podnoszą wyniki sprzedaży, co udowadnia praktyka rynkowa. Jak wspomniano, jest to dla inwestorów japońskich wręcz najważniejsze.
Kubki i inne gadżety pomagają zatem inwestorom z Japonii od dawna. Nie da się ukryć, że znacząco zmienia to nasz polski rynek usług marketingowych.