Na pewno nie raz korzystając z usług jakiejś firmy mogłeś zupełnie za darmo wziąć sobie jakiś sympatyczny gadżet tej firmy. W tym wypadku zazwyczaj są to różnego rodzaju proste długopisy, jakieś breloczki, może teczki na dokumenty, zakładki do książek i tego typu bardzo proste przedmioty. Choć faktycznie są to rzeczy proste to jednak na pewno byłeś bardzo zadowolony z faktu, że możesz wziąć sobie coś zupełnie za darmo, prawda? Na tym właśnie polega tajemnica gadżetów reklamowych. Kiedy kupuje je firma to zamawia w hurtowej ilości co oznacza, że jedna sztuka takiej prostej rzeczy kosztuje dosłownie grosze. Później można je więc bez problemu rozdawać za darmo. Proste gadżety to jednak nie koniec oferty różnych firm.Proste gadżety reklamowe spełniają role takiego cukierka, które to często znajdujemy na ladach firm usługowych, nie tylko restauracji. Drobny prezent, który kusi i jest przydatny w życiu sprawia, że klient wychodzi z firmy zadowolony i jest szansa, że jeszcze do niej powróci. W ten sposób „wykorzystuje” się także dzieci. Jak wiadomo mały człowiek ma ogromny wpływ na to co kupują i gdzie chodzą jego rodzice. Zachęcony jakimś gadżetem dla dziecka na pewno będzie namawiał rodziców do powrotu do tej firmy bo może znów dostanie coś ciekawego.
Firmy jednak często stawiają także na o wiele droższe gadżety reklamowe, które także mają niebagatelne znaczenie. Chodzi tutaj o wynagradzanie tych osób, które bardzo często korzystają z usług danej firmy i zostawiają w niej spore pieniądze. Stałych klientów można nagradzać rabatami, ale także gadżetami. W tym wypadku gadżet musi być bardziej wartościowy, czyli na przykład przenośna pamięć, parasolka, zegarek na rękę i tego typu rzeczy.
Na koniec pozostają nam jeszcze akcje promocyjne, w których gadżety reklamowe także świetnie się sprawdzają. Weźmy chociażby za przykład targi branżowe, gdzie na stoisku firmy leży wiele takich gadżetów. Dzięki nim można organizować konkursy z ciekawymi nagrodami czy napędzać sprzedaż poprzez chociażby zbieranie punktów za zakupy i później wymienianie ich właśnie na gadżety.