Współcześnie bardzo silna konkurencja w każdej branży na rynku powoduje, że prawidłowo funkcjonować mogą jedynie te przedsiębiorstwa, które prowadzą intensywne działania marketingowe. W efekcie mamy do czynienia z bardzo dużym natężeniem takich działań na rynku, bo każda firma stara się w ten czy inny sposób przykuwać uwagę klientów do swojej marki i oferty. Oczywiście firmy robią to na miarę potrzeb i własnych możliwości. Np. w marketingu firm zajmujących się dostarczaniem przesyłek, jak InPost, coraz większą rolę odgrywają różnorodne gadżety reklamowe. Jak konkretnie może wyglądać rola gadżetów w marketingu tych firm?
Aby odpowiedzieć na powyższe pytanie prawidłowo i zobrazować temat, warto posłużyć się jeszcze jednym przykładem. Nadają się do tej roli balony reklamowe, ponieważ są one zdecydowanie wśród najpopularniejszych gadżetów. Popularność swoją w marketingu zawdzięczają nie tylko atrakcyjnemu wyglądowi, ozdobionemu nadrukami, ale także szerokim zastosowaniem – np. do dekoracji czy zabawy. Podobają się także dzieciom, co nie jest bez znaczenia.
Balony reklamowe, wracając do kwestii ich wpływu na marketing firm dostarczających przesyłki, odgrywają istotną rolę, o ile są właściwie dystrybuowane wśród potencjalnych klientów. Jak konkretnie może wyglądać taka dystrybucja?
Po pierwsze, balony, o których mowa, mogą być rozdawane aktualnym klientom, tzn. tym, którzy korzystają z usług danej firmy. Oczywiście nie jest to pozyskiwanie nowych klientów, a utrzymywanie dotychczasowych, a więc czynność równie ważna. W takiej sytuacji klient, korzystając z usług firmy, dostaje w prezencie balon albo balony. Czasami można dać klientowi do wyboru nadruk, kolor, kształt balonu, itp.
Drugą metodą dystrybucji balonów czy jakichkolwiek innych gadżetów reklamowych wśród klientów jest rozdawanie ich przypadkowo napotkanym przechodniom na ulicach większych miast i w innych miejscach, gdzie można się spodziewać, że przechodniów tych będzie dużo. Balony reklamowe są, jak wspomniano, przedmiotami atrakcyjnymi dla wszystkich praktycznie grup klientów, toteż ich rozdawanie przechodniom jest opłacalne – prawie każdy chętnie przyjmuje je w podarunku. Oczywiście wyjątki zawsze się zdarzają, ale ogólny skutek tego typu działań jest taki, że bardzo wielu potencjalnych klientów zaczyna interesować się usługami danej firmy przesyłkowej.
Artykuł współtworzony z redakcją portalu
http://www.tech-media.pl/blog/w-360-dookola-reklamy/