Gadżety reklamowe to niezwykle rozbudowana kategoria produktów. Do ich zalet zaliczyć można między innymi niską cenę. Sprawia to, że na zakup takich upominków pozwolić mogą sobie nawet te przedsiębiorstwa, których budżet na działania marketingowe jest mocno ograniczony. Kluczowym elementem każdego produktu reklamowego jest odpowiednio przygotowany nadruk. Może mieć on postać nazwy firmy, jej logotypu, hasła reklamowego, danych teleadresowych czy ciekawej, przykuwającej wzrok grafiki (najlepiej, by była ona utrzymana w barwach charakterystycznych dla marki). Jednymi z najpopularniejszych gadżetów reklamowych są kubki. Zdobić można je z użyciem wielu różnych technik. Garść przydatnych informacji na ten temat – poniżej.Kubki reklamowe zdobić można na przykład z użyciem techniki określanej mianem druku sublimacyjnego. Jest to technika, która wykorzystuje proces sublimacji. Nadruk wykonywany jest tutaj z zastosowaniem specjalnych tuszy, na papierze transferowym. Na następnym etapie, przy wykorzystaniu wysokiej temperatury jest on przenoszony na przedmiot pokryty warstwą poliestrową. Jedną z głównych zalet tej techniki jest możliwość uniknięcia kosztów związanych z przygotowywaniem nadruk czy kliszy. Sprawia to, że całość produkcji jest tańsza i umożliwia wykonanie nawet pojedynczych egzemplarzy w niskiej cenie. Nadruki wykonywane są tu w pełnej kolorystyce.
Kubki reklamowe i inne gadżety dekoruje się również z użyciem transferu cyfrowego. Technika ta doskonale sprawdza się przy niewielkich nakładach, a to ze względu na brak dodatkowych kosztów związanych na przykład z przygotowywaniem matryc. Nadruk na folii nanoszony jest tutaj metodą druku solwentowego. Na następnym etapie jest on wycinany po konturze i wgrzewany w określony materiał. Technika ta znajduje zastosowanie w przypadku akrylu, bawełny oraz poliestru. Wykonywany tą metodą nadruk jest cienki, rozciągliwy oraz bardzo trwały.
Kolejna metoda, jaką zdobi się kubki reklamowe to termotransfer. Jest to technika, która polega na naniesieniu grafiki na folię transferową lub papier. Po naniesieniu ostatniego koloru, aplikuje się klej w postaci proszku lub formy płynnej. Całość wgrzewana jest w tak zwanym tunelu grzewczym. Na następnym etapie nadruk jest przenoszony na wybrany produkt i wgrzewany przy pomocy prasy transferowej. Do zalet tej techniki zaliczyć można dużą trwałość i dobre krycie.